جفت ارز یورو دلار آمریکا: روند نزولی یورو همچنان ادامه دارد

در روز دوشنبه چهارم فوریه، معاملات یورو با کاهش بسته شد.

در جلسه ایالات متحده و در پی افزایش نرخ بازده اوراق قرضه US10Y، دلار در مقابل همه ارزهای اصلی شاهد رشد بود. معامله کنندگان و سرمایه‌گزاران به‌طور واضح از گزارش اشتغال ایالات متحده در روز جمعه نشانه‌های مثبت دریافت کرده‌اند. با این حال، رشد دلار با انتشار آمار ناامید کننده سفارش‌های کارخانه‌جات ایالات متحده کند شد. سفارش های کارخانه‌جات در ماه نوامبر، در مقایسه با ۰٫۳%  رشد پیش‌بینی شده، ۰٫۶% کاهش داشت. از آنجایی که این اخبار مربوط به ماه نوامبر می‌شود، واکنش به آن نسبتاً ضعیف بود. متعاقباً یورو به ۱٫۱۴۲۴ کاهش یافت.

EURUSD hourly chart

شرایط فعلی:

پیش بینی‌های من در رابطه با آغاز روند صعودی از ۱٫۱۴۵۴ و حرکت قیمت به بالای سطح مقاومت، درست از آب در آمد. شیب ۴۵ درجه قطع شد، اما این جفت ارز نتوانست به شیب ۶۷ درجه که به عنوان میزان هدف پیش‌بینی شده بود برسد. این جفت ارز در حال حاضر، بدون هیچگونه حجم معاملاتی قابل توجهی، دارای روند صعودی است. بنابراین پیش‌بینی میزان هدف را روی شیب ۶۷ درجه (۱٫۱۴۰۸) نگه می‌دارم. در خط پایین کانال A-A، میزان هدف روی ۱٫۱۳۷۰ است. از آنجایی که اکنون در محدوده فروش قرار داریم، ممکن است تغییرات تصادفی در این پیش‌بینی‌ها اختلال ایجاد کند. البته از آنجایی که نوسانگرها خلاف روند حرکت نمی‌کنند، این تغییرات تأثیر زیادی نخواهد داشت و با حرکتی قدرتمند در محدوده زیر ۲۰% باقی خواهد ماند و تا زمان معکوس شدن قیمت‌ها در همان‌جا ثابت خواهد بود.

همه شاخص‌ها تأخیر دارند، بنابراین در حال حاضر هیچ پیش‌بینی‌ای انجام نمی‌شود. تنها کاری که این شاخص‌ها انجام می‌دهند، نشان دادن وضعیت فعلی بازار است. تنها شاخص پیش‌رو، داده‌های تیک برای عرضه و تقاضا است.