صنعت فولاد آمریکا خواستار حفظ تعرفه‌ ۲۵ درصدی واردات فولاد آمریکا شد

گره‌های اتحادیه‌ای صنعت فولاد آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن خواستار حفط تعرفه‌های وضع شده دونالد ترامپ بر واردات فولاد شدند.

صنعت فولاد آمریکا و گروه‌های اتحادیه ‌ای این صنعت روز دوشنبه در نامه‌ای از جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا درخواست کردند که تعرفه ۲۵ درصدی واردات فولاد که توسط ترامپ در سال ۲۰۱۸ اعمال شد را همچنان حفظ کند، چرا که این تعرفه‌ها برای رشد صنعت داخلی فولاد آمریکا بسیار حیاتی است.

در این نامه که توسط انجمن سنگ‌آهن و فولاد آمریکا، انجمن تولیدکنندگان فولاد، اتحادیه کارگران صنعت فولاد، کمیته واردات لوله و پروفیل و انجمن سازه‌های فولادی آمریکا امضا شده است آمده که صنعت فولاد در حال ریکاوری از تعطیلی‌های شیوع بیماری کووید ۱۹ است اما همچنان نسبت به افزایش بی‌رویه واردات «بسیار آسیب‌پذیر» است.

این نامه همچنین عنوان می‌کند مازاد ظرفیت جهانی تولید فولاد نسبت به تقاضا که بالغ بر ۷۰۰ میلیون تن است انتظار می‌رود که با افزایش تولید چین، ویتنام، ترکیه و سایر کشورها بیشتر شود و این در حالی است که واردات فولاد از کره جنوبی، روسیه، اوکراین و اندونزی همچنان در حال افزایش است.

در بخشی از این نامه آمده است: «ادامه تعرفه‌های واردات فولاد آمریکا برای اطمینان از احیای صنعت داخلی فولاد در بحبوحه مازاد فزاینده ظرفیت تولید بسیار ضروری است».

این گروه که نگران صنعت داخلی فولاد آمریکا هستند عنوان کرده‌اند حذف این تعرفه‌ها و یا تضعیف آنها بدون کاهش ظرفیت تولید سایر کشورها باعث بازشدن درهای واردات به روی فولاد خواهد شد و تلاش‌ها برای احیای صنعت داخلی فولاد آمریکا را از بین خواهد برد.

جو بایدن ماه می سال گذشته در کارزار انتخاباتی خود به انجمن کارگران فولاد اطمینان داد تا زمانی که وضعیت تولید جهانی فولاد روشن نشود تعرفه‌های ۲۵ درصدی واردات فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم که توسط ترامپ وضع شد همچنان پابرجا خواهند بود. او اعلام کرد بدون مشاوره با متحدان آمریکا این تعرفه‌ها حذف نخواهند شد.

وزارت بازرگانی آمریکا در تاریخ مارس ۲۰۱۸ بر طبق بخش ۲۳۲ تعرفه ۲۵ درصدی و ۱۰ درصدی به ترتیب بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرد تا صنایع داخلی آمریکا احیا شوند.