تحلیل بنیادی فجر

شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در تاریخ ۱۵/ ۱۲ / ۱۳۷۴ بصورت شرکت سهامی خاص تحت شماره ۱۱۷۹۰ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی اصفهان به ثبت رسید. در تاریخ ۲۴/ ۲ / ۱۳۷۹ مرکز اصلی شرکت از اصفهان به کاشان انتقال یافت و تحت شماره ۱۹۷۱ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی کاشان به ثبت رسیده است.

شرکت در تاریخ ۲۶/ ۶ / ۱۳۸۲ به سهامی عام تبدیل و در تاریخ ۱۶/ ۴ / ۱۳۸۳ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. طبق مصوبه مجمع عمومی عادی فوق العاده مورخ ۲/ ۲۰/ ۱۳۸۸ نام شرکت از شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان (سهامی عام) به شرکت فولاد امیر کبیر کاشان (سهامی عام) تغییر یافته است و در تاریخ ۲۳/ ۰۲ / ۱۳۸۸ در اداره | ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی کاشان به ثبت رسیده و در حال حاضر جز واحدهای فرعی فولاد مبارکه میباشد . مرکز اصلی شرکت در کاشان کیلومتر ۱۴جاده اردستان می باشد. این شرکت که فقط دارای یک سایت تولیدی می باشد، در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار در ۱۴ کیلومتری شرق شهرستان کاشان واقع گردیده است.موقعیت جغرافیایی و لجستیکی شرکت، دسترسی آسان به جاده ریلی و ترانزیتی، فاصله ۶۰۰ متری تا ریل راه آهن و فاصله ۱۸۰۰ متری تا جاده ترانزیت و قرارگیری در مرکز ایران از ویژگی‌های بارز این شرکت است.

موضوع فعالیت اصلی شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه عبارت است از :

طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری کارخانجات گالوانیزه ، قلع اندود و نورد ورقهای فولادی تهیه و تولید انواع فرآورده های شیمیایی ، معدنی، آلی مورد نیاز کارخانجات مذکور طراحی و ساخت و تولید انواع مصنوعات فلزی و انجام خدمات فلزی و شکل دادن ورقهای فولادی و فلزی، قبول یا اعطاء نمایندگی و تأسیس یا مشارکت و سرمایه گذاری در شرکتهای مرتبط با موضوع شرکت، انجام هر گونه عملیات فنی ، اقتصادی ، اعتباری و انجام کلیه مبادلات تجاری از قبیل خرید، فروش، واردات و صادرات.

ظرفیت فعلی شرکت عبارتست از:

تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

طرح های توسعه:

 اجرای پروژه خط اتصال شرکت فولاد امیر کبیر کاشان به راه آهن سراسری به منظور تسهیل در حمل مواد اولیه و کاهش هزینه های حمل و افزایش سودآوری

 اجرای سیستم های اعلام و اطفاء حریق به منظور ارتقاء سطح ایمنی پرسنل و تجهیزات ، توسعه تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی و بازچرخانی آب

 احداث گمرک به منظور تسهیل در ترخیص کالا و کاهش هزینه های گمرکی، واردات کالا و صادرات محصول

سهامداران :

ترکیب سهامداران شرکت در آخر خرداد ماه به شرح زیر می باشد:

 تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

تغییرات سرمایه:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ یک میلیون ریال بوده که طی چند مرحله طبق نمودار ذیل به مبلغ ۴۲۹٫۰۰۰میلیون ریال شامل ۴۲۹ میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم۱۰۰۰ ریال افزایش یافته است. شرکت در سال ۱۳۹۶ سرمایه خود را از محل سود انباشته از ۴۲۹ میلیارد به ۸۵۸ میلیارد ریال افزایش داد.

 تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

اطلاعات مالی گذشته :

 تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

عمده محصول تولیدی شرکت ورق گالوانیزه می باشد.روند تولید صعودی می باشد.

 تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشانتحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

مقدار فروش شرکت نیز به تبع مقدار تولید رو به افزایش است .

 تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

رشد مبلغ فروش عمدتا به جهت رشد نرخ فروش می باشد .

 تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

نرخ فروش شرکت تابعی از نرخ جهانی ورق و نرخ دلار می باشد.افزایش نرخ فروش در سالهای اخیر در اثر رشد دلار می باشد.

 

مفروضات تحلیل :

تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

 با توجه به مفروضات ذکر شده درجدول بالا شرکت برای سال ۹۹ توانایی تحقق ۵٫۸۶۴ ریال سود به ازای هر سهم را دارد.در جدول حساسیت سودآوری شرکت با توجه به تغییر نرخ دلار ذکر شده است.

پیش بینی کارشناسی :

تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

تحلیل حساسیت:

جدول فوق تحلیل حساسیت سودآوری سال ۹۹ را با توجه به تغییر نرخ دلار نشان می دهد .

تحلیل بنیادی فولاد اميركبيركاشان

*پیش بینی فوق صرفا نظر کارشناس تحلیل می باشد و کارگزاری هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت *