افت قیمت ورق گرم فولادی در اروپا / خریداران منتظر افت قیمت‌ها

خریداران فولاد شمال اروپا به دلیل چشم‌انداز کاهشی ورق گرم فولادی در حال حاضر دست نگه داشته‌اند و از انعقاد قراردادهای جدید به دلیل قیمت بالای ورق خودداری می‌کنند.

قیمت ورق گرم فولادی در بازار اروپا به دلیل افت تقاضا و فعالیت اقتصادی کاهش یافته است.

فعالان بازار فولاد می‌گویند با توجه به افزایش شدید قیمت‌ ورق گرم فولادی بیشتر خریداران از انعقاد قراردادهای جدید خرید عقب‌نشینی کرده‌اند و منتظر افت قیمت‌ها هستند.

طبق گزارش متال بولتن اکنون قیمت هر تن ورق گرم فولادی درب کارخانه در شمال اروپا در روز پنجشنبه ۷۱۳ یورو معادل ۸۶۴ دلار است که نسبت به روز قبل از آن افت ۲٫۵ یورویی را تجربه کرده است. روز چهارشنبه قیمت هر تن ورق گرم فولادی ۷۱۵٫۵۰ یورو بود اگرچه برآیند هفتگی ورق گرم حاکی از رشد ۵۲٫۶۰ یورویی بوده است.

در جنوب اروپا نیز قیمت‌های درب کارخانه ورق گرم کاهش یافته است. خریداران ایتالیایی هر تن ورق گرم را ۷۰۰ تا ۷۱۵ یورو خریداری کرده‌اند.

بسیاری از خریداران شمال اروپا اکنون برای خریدهای جدید خود دست نگه داشته‌اند چرا که منتظر ثبات قیمت‌ها هستند. آنها همچنین بر این عقیده‌اند که روند صعودی قیمت ورق گرم فولادی در حال رسیدن به نقطه پایان خود است.

همچنین قیمت هر تن ورق گرم هند در بنادر آنتورپ بلژیک حدود ۶۹۰ تا ۷۰۰ یورو است و کارخانجات ترکیه‌ای نیز پیشنهاد قیمت ۷۷۵ دلاری را برای هر تن پیشنهاد داده‌اند. این قیمت البته بدون تعرفه‌های آنتی دامپینگ اروپا بر روی واردات فولاد ترکیه است.

در ابتدای ماه ژانویه کمیسیون اروپا تعرفه ۴٫۸ تا ۷٫۶ درصدی آنتی دامپینگ را بر روی واردات محصولات فولادی از ترکیه وضع کرد.