اهرم یا لوریج در بازارهای جهانی به چه معناست؟

اهرم یا لوریج در فارکس چیست ؟ در فارکس به نسبت دارایی‌های معامله گر به اندازه اعتبار کارگزار یا بروکر گفته می‌شود. در این صورت فرد می‌تواند تا چندین برابر سرمایه اصلی خود از کارگزار قرض بگیرد و با آن سرمایه گذاری کند. در واقع در این روش کارگزار برای مبلغی که فرد برای سرمایه گذاری و معامله در بازار فارکس می‌گذارد با او در معامله شریک می‌شود. این ضریب به ازای مبلغ سرمایه گذاری‌ها یکسان نیست و بستگی به شرایط معاملاتی ارائه شده توسط یک بروکر فارکس دارد. این ضریب هر عددی باشد به این معناست که معامله گر می‌تواند تا بر طبق عدد ضریب مشخص شده معامله کند.

بهترین ضریب اهرم در فارکس کدام است ؟

پاسخ به این سوال که چه ضریب اهرم معاملاتی در فارکس بهترین است و کدام یک را معامله گر باید انتخاب کند، سخت است و بستگی به میزان توان سرمایه گذاری در هر معامله و انتخاب بروکر فارکس دارد. این مسئله به استراتژی فارکس اتخاذ شده از سوی شما در این بازار مالی و چشم انداز و آینده‌ی آن هم بستگی دارد. باید ببینید که چه استراتژی‌ای برای حضور موفق در فارکس و تداوم آن طرح ریزی و برنامه ریزی کرده‌اید و این بازار مالی به چه سمت و سویی در حال حرکت است و چه آینده‌ و چشم اندازی برای آن متصور خواهید بود. بنابراین هر معامله گری باید ضریبی برای اهرم یا لوریج در فارکس اعمال کند که از پس آن در هنگام ضرر کردن بر بیاید چون همانطور که گذاشتن ضریب اهرم در فارکس سود شما را چند برابر می‌کند به همان میزان ضررتان هم در هر معامله را چند برابر خواهد کرد. از نظر هات فارکس که یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین بروکرهای بین المللی در زمینه فارکس و دیگر بازارهای مالی است، بهترین ضریب اهرم حساب در فارکس ۱:۱ تا ۱:۴۰۰ است که معمولا در فارکس ۱:۱۰۰ ضریب خوبی است.

چگونه باید خطرات و ریسک‌های لوریج را مدیریت کرد؟

همانطور که اهرم در فارکس می‌تواند تا چندین برابر مبلغ سرمایه گذاری برای شما سود به همراه داشته باشد. به همان میزان هم می‌تواند تا چندین برابر مبلغ سرمایه گذاری اولیه به شما ضرر بزند. به همین دلیل است که باید میزان و ضریب اهرم در حساب معاملاتی خود را کنترل کنید و بی گدار به آب نزنید. به غیر از این، کارگزاران فارکس معمولا ابزارهایی برای مدیریت در اینگونه معاملات در اختیار معامله گران و مشتریان خود قرار می‌دهند تا بهتر بتوانند ریسک و خطر اهرم یا لوریج در فارکس را کنترل و مدیریت کنند.

در اینجا برخی از نکات اساسی و مهم برای مدیریت لوریج در فارکس ارائه می‌شود:

• از استاپ لاس در معاملات استفاده کنید.
• ابتدا با ضریب‌های اهرم کمتر در معاملات فارکس استفاده کنید.
• میزان سرمایه گذاری در هر معامله خود در بازار فارکس را محدود کنید.

بنابراین، با مدیریت و کنترل ضریب اهرمی در فارکس به موفقیت و سودآوری در این بازار خواهید رسید. به یاد داشته باشید که انتخاب و استفاده ضریب اهرم در بازار فارکس کاملا انعطاف پذیر و قابل تنظیم برای هر یک از نیازها و گزینه‌های سرمایه گذاری معامله گران است.