تحلیل تکنیکال ارزش پوند انگلیس نسبت به دلار آمریکا (GBPUSD)

ین روزها ارزهای یورو و پوند انگلستان در برابر دلار امریکا تضعیف شده اند؛ به این دلیل که رییس جمهور آمریکا تاکید دارد که هرچه زودتر درب بازارهای مالی گشوده شود.

با وجود اینکه بازارهای سهام اروپا و آسیا عملکرد مبهمی دارند، در کل سرمایه گذاران بازار سهام جهانی دید مثبتی نسبت به شروع فعالیت های اقتصادی و از سرگیری فعالیت های روزانه مردم دارند و این مهم میتواند باعث افزایش تقاضای دلار در اقتصاد جهانی گردد.

همانطور که در شکل زیر ملاحظه میکنید ارزش پوند در مقابل دلار و سایر ارزهای قوی بازار در روزهای اخیر بسیار نوسانی بوده که این خود نشان سردرگمی بازار می باشد. در نمودار زیر تشکیل دو الگوی نموداری متصور می باشد. این نمودار با تشکیل الگوی سر و شانه در تایم روزانه دو بار کف کانال رسم شده را لمس کرده و در کش و قوس مشخص شدن روند پس از افت سهمگین در ۱۰ مارس ۲۰۲۰ میباشد.

  • در صورت تکمیل شدن الگوی سر و شانه (Head and Shoulder) و شکست از کف کانال انتظار داریم قیمت به مقاومت های ۱٫۲۰۰۰ و پس از آن ۱٫۱۵۰۰ برخورد کند و در صورت برگشت قیمت از کف کانال ابتدا نقطه حمایتی ۱٫۲۶۵۰ و پس از آن نقطه ۱٫۳۲۰۰ را در سر راه خود مشاهده خواهد کرد.
  • در صورت عدم تشکیل کامل الگوی سروشانه ممکن است الگوی پرچم یا مستطیل تشکیل گردد که باز هم نقاط حمایت و مقاومت به صورت گفته شده خواهد بود.
ارزش پوند انگلیس نسبت به دلار آمریکا (GBPUSD) | تاریخ 17 اردیبهشت ماه 1399